Ioma´s TipsTisdag No1

Idag börjar jag med något nytt här i bloggen!
Den sista Tisdagen varje månad ger jag er antingen tutorial, tips eller annat skoj och det mesta kommer att bli videoklipp för er att kika på.
 
Just denna gången som blir min No1 TipsTisdag så ska ju självklart min dator vara tvär så jag kunde tyvärr bara redigera halva videon så därför slutar texterna visa sig en liten bit in i videon men ni ser vad jag gör och om ni undrar över något så är det bara att skriva en kommentar här så ska jag svara så fort som möjligt.
Vill ni ha svar så fort som det bara går kan nu självklart maila mig på ioma(a)ioma.se så ser jag ditt mail var jag än är så gott som.
 
Här kommer min första video
 
  • där jag använder ett gigantiskt paperpad som jag hittade i Hannas Pysselstuga och blev stört förälskad i. Det va jag bara tvungen att ha. Det är nästan 200 st papper i den, tre av varje sort vilket jag älskar då jag gör mycket album osv som kräver ett par papper per mönster ;-)
  • Jag har även använt UTEE (Ultra Thick Embossing Enamel) som jag köpt en jätteburk av Hanna men de finns i småförpackningar också om du bara vill prova. UTEE finns som transparant men även olika färger. Jag har ett par korn kopparUTEE i för lite metallicskimmer.
  • Den Melting Pot som jag använder kan säkerligen Hanna ta hem om du kontaktar butiken annars kan man ställa ett litet fat i metall på spisen och hälla UTEE där på och låta detta smälta. Det kallnar fort så du måste ha värme på fatet hela tiden. Jag har låtit UTEEn vara upphettad länge för att få lite brunbränd färg som ger lite "umber"-färg (vet itne vad färgen heter)
 
VARNING!
UTEE blir varmt så att man kan bränna sig ordentligt så va varsam när du jobbar med detta material!
 
Detta alster som jag gör denna TipsTisdag kan man använda som dekoration på framsidan på ett album eller kanske som ett halsband, borra bara ett hål längst upp, fäst en ring och trä i ett satinband eller läderrem i ringen och häng runt halsen. Du kommer säkert på andra användningssätt till alstret.
Forma det som ett hjärta innan du använder UTEE kanske? Eller gör det troppformat?
 
Ha en underbar decembermånad så ses vi i mellandagarna igen. Kanske du kan göra detta och ge bort i julklapp eller värdinnepresent till når?
 
//Marika Ioma Lantz
www.Ioma.se
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0