Gäst DT Ioma v21

Underbart material jag fick av Hanna återigen och jag visste direkt vad jag skulle göra.
Jag ville göra ett litet album som kan stå framme.

Tyvärr är jag inte 100% fit for fight ännu så det blir en kort tutorial idag. Jag hoppas jag ska orka mer framöver.

 

Sagt och gjort så gjorde jag detta väskalbum/kort
Man kan använda det både som ett album eller som ett kort till någon jubilar

Material jag använt och det mesta är från Hannas Pysselstuga. Hittar du inte allt så kan du höra av dig till Hanna så hjälper hon dig rätt.

  • 3st cardstock
  • Crackle Accent
  • Cropadile
  • Mönsterpapper, Maja Design Vintage Summer Basics
  • Träfågel
  • Rosor med glitter
  • Rosenknoppar
  • Spets
  • Papperssnöre
  • Metallicsnöre
  • Charms
  • Kantstanss
  • Distress ink Frayed Burlap

Skär till grunden i cardstock. 6"x12"
Skåra vid 6" på långsidan och 1,5" på båda sidorna av den skåran

Ta ett cardstock och klipp till 2st bitar som är 7"x5".
Skåra de båda bitarna på BÅDA kortsidorna och EN långsida 0,5" in. Detta blir fickorna.
Klipp bort hörnen vid skårningen så det blir lättare att vika ihop fickan.

Limma fickans flikar mot väskgrunden på de stora ytorna med öppningen utåt. Du kan om du vill göra likadana fickor på utsidan om du vill ha ännu mer utrymme för foton o dyl.

Gör nu kort som passar i fickorna men lägg till en flik på den ena som blir väskans "lock". Jag lade till 2" som jag sedan skårat. Du kan välja storlek på lock som du själv önskar.

Dekorera efter önskemål.

Jag har dekorerat väskan så här:
Klippt ut en aning mindre mönsterpapper än vad som får plats och klippt hörnen, inkat kanterna med distress ink och limmat dit på fram, bak och insidorna.
Stansat ut en remsa till baksidan och en till framsidan med en kantstans. Just denna är en Martha Stewart-stans men du kan använda precis vilken kantstans du har hemma.
Jag satte en bukett med rosor på en ihopsamlad spetsbit och limmat dit den på framsidan tillsammans med den lilla söta fågeln.
Jag satte även ett par blommor på insidan tillsammans med den söta metallramen.
I ramen satte jag små utklippta ord från namnremsan på ett av mönsterpappren där det står "treasure youre memories" och täckte pappersytan med crackle accent.
Jag knöt papperssnöre runt fram och baksida och metallsnöret satte jag som en tyngd för att hålla ner locket på väskan.
I detta snöre fäste jag två charms.
På de lösa fotomattorna har jag bara fäst mönsterpapper som jag klippt hörnen på med cropadile.

 

 

 

Nedan kan du se väskan i ett litet klipp. Det är lättare att visa det på rätt sätt via video än bilder.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vilket arbete du lagt ner och tålamod. Vilken fin present att få:)

Kram

2012-05-23 @ 22:29:31
URL: http://isabellesscrapbooking.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0