Gäst DT Ioma v20

Hej på er.
Tyvärr så blev jag riktigt dålig förra veckan och har varit yr till och från så mitt huvud har inte riktigt funkat ordentligt, eller rättare sagt så har det funkar ÄNNU värre än innan ;-)

Men nu har jag kommit igång lite grann men gjorde det lite lätt för mig denna veckan och gjorde ett kort.
Det är inte så ofta jag gör kort faktiskt så det va skitkul.

Kortet är 6"x6".

Materialet som jag använt:

(Hittar du inte materialet i webshopen så kontakta Hanna så kan hon ordna det)

  • Verktyg: Penna, Sax, Linjal, skärmaskin, Crop-a-dile corner chomper, gelpenna guldglitter
  • Distress ink Black soot & en orange jag tyvärr inte kommit ihåg namnet på ;-)
  • Crackle Accent
  • Glossy accent
  • Charm Hjärta från "Kort & Godt"
  • Pärlkvist
  • Mönsterpapper från Reprint: Angels collection
  • Cardstock
  • Spindelnätsband i beige och cream
  • Spetsblommor "Lovely Lace" från You Do
  • Vacker spets med blommor
  • Vit dragonfly
  • Stans retroblomma 2storlekar
  • Bling transparant
  • Tags 2st
  • Satinband
  • Die från magnolia med löv och hjärtan på kvist
  • Hörnstämpen från ?





The beat of your heart...

Texten på tagen på framsidan har jag klippt ut från det vackra pappret med änglarna.
Jag har täckt med crackle accent från Ranger.
Har även satt den vackra lilla spetsen på tagen. Jag ÄLSKAR verkligen denna spetsen.
I spetsen har jag även hängt det lilla söta hjärtat.


 
Blommorna har jag punchat ut med stansen retroblomma i två olika storlekar och sen har jag limmat dit bling i olika storlekar med glossy accent som jag tycker är överlägset bäst att använda till lösa bling.
De blommorna har jag backat med spetsblommor och en pärlkvist.


Här ser du de vackra änglarna på pappret som tittar på den söta lilla sländan i vitt.


På insidans "tomma" sida tyckte min make att jag skulle sätta hörnstämpel så sagt och gjort.
Jag streckade en linje emellan så det ramar in sidan om man kanske skulle vilja skriva något där.
Jag har stämplat det och när det torkat har jag använt en gelpenna med guldglitter och fyllt i lite här och där på stämpeln så det fick lite fint glittrigt utseende.


Is the rythm of your soul!

På insidan har jag klippt ut en liten änglabild från pappret som jag lagt crackleaccent på.
Grenarna med löv och hjärtan har jag stansat ut i grön cardstock och limmat på lite minibling på vissa av bladen för att få fram lite lyxig känsla på insidan också.
Spindelnätsbandet i brunt har jag lagt under en bit av spetsen, på så sätt kom spetsen fram lite.
Har även på denna tagen satt en bit spets.




Jag hoppas ni gillar det och så ses vi snart igen.

Kram på er!

Marika "ioma" Lantz
www.iomadesign.wordpress.com


Kommentarer
Postat av: Carina

Snyggt kort.

Ha det bra och ta det lugnt. Kram

2012-05-15 @ 11:42:32
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Stackars dig som blev så sjuk, jag håller tummarna för att det snart vänder så du blir helt bra igen.

Du har gjort ännu ett finfint kort med söta detaljer och fina färgval.

Tack för titten!

Kram

2012-05-15 @ 16:19:11
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Ett fint kort med många detaljer att titta på:)Tycker också att spetsen är fin.

Kram

2012-05-15 @ 17:20:50
URL: http://isabellesscrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Margareta

Glittrigt och "lyxigt" kort!

Krya på dig nu, så du blir pigg o kry!

Ha det gott!

2012-05-15 @ 17:54:47
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0