Gäst DT Isabelle v.17

Hej på er, jag heter Isabelle Linnér.
Jag har alltid tyckt om att sy, sticka och göra fina fotoalbum.
Min syster visade mig detta med scrapbooking för några år sedan
och hon troddeatt det var något som jag skulle tycka var kul.
Började lite trevande och fick efter ett tag reda på att det fanns
en affärute vid hamnen som hade pysselsaker. Ja, den vägen är det
och Hanna har ju nu butiken i allén och klart fler pysselsaker.
Toppen tycker jag:)
Nu är det dags för mitt första kort som gäst DT hos Hanna.
Lite pirrande i magen då man undrar vad ni vill se och vad ni tycker om det jag gör.

Jag har använt en stämpel från magnolia. Den är målad med ProMarkers.
Till huden har jag använt Burnt Orange, Coral, Blush och Ivory.
Till klänningen har jag använt Antique Pink, Coktail Pink och Baby Pink.
Sedan har jag försökt mig på att måla håret mörkt med svart och detta får jag träna mer på!
Jag har dekorerat kortet med ett vitt blad som har fått lite brunt på,
sedan är det små blommor och en ros (som jag målat).
En gren med prismor och en gren med pärlor som jag böjt in.
Allt finns hos Hannaspysselstuga.
Som ni ser på bilden så var rosen mycket blekare innan och jag ville få lite mer färg
så jag målade då rosen med ProMarker, Antique Pink.
I kortet som jag också har dekorerat så målade jag även tårtpappret med ProMarker, Antique Pink.
Runt stämpeln har jag fäst en mycket söt spets som är lite lätt rosa
och för att få fram den färgen så tog jag lite mörkare cardstock
så man tydligt ser att den är rosa.
Det som är bra med dessa spetsar är att man kan färga
in demockså med Pro Markers och få många olika färger.
Jag har använt Maja Designs nya papper Vintage Summer. Dessa papper finns nu hos Hannaspysselstuga.
Jag har dekorerat kortet inuti och där har jag använt bården från pappret.
Han nu en bra söndag
och tack för titten!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marika "Ioma" Lantz

Superfint!

Och välkommen ;-)

Kul att du experimenterat lite mer mörkt hår som vi snackade om på träffen ;-)

Blev kanonbra ju!

2012-04-29 @ 12:45:07
URL: http://iomadesign.wordpress.com/
Postat av: Åsa/asamia

Ett kanonfint kort med massor av söta små detaljer och fina färger! Smart att måla det du vill ha i andra färger, med promarkers.

Vi ses om en vecka i Gävle.

2012-04-29 @ 15:33:16
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Eva J

Jättefint och så snyggt med spetsen runt motivet.

Eva

2012-04-29 @ 17:02:26
URL: http://eviebee.wordpress.com
Postat av: Johanna A

Ett jätte fint kort. Och jag gillar också spetsen

;-)

2012-04-29 @ 22:37:26
Postat av: Sofia/Jozie

Superfint!! Du är såå duktig på att färglägga tycker jag! Hela upplägget blev jättetjusigt!! (Och så gillar jag ju dekorerarde insidor. :) ) Kram

2012-05-03 @ 11:14:03
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Grynet Israelsson.

Första gången här inne på din blogg. Jag tycker du är jätteduktig. Väldigt vackra saker du skapar. Kul att titta in. Återkommer alldeles säkert :)))

2012-05-04 @ 22:32:09
Postat av: Gabriella Skoglund

Du är sååå himla duktig.. Allt du gör är precis i min stil..Blir väldigt inspirerad av dig,,Alltid lika kul att titta på det du har gjort...Superduktig är du

Ha det gott

Kram Gabriella

2012-05-24 @ 10:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0