Gäst DT Isabelle v.35

Hej
Nu är det söndag igen. Jag vet inte var tiden tar vägen.
Jag har haft fullt upp de senaste dagarna så jag har inte hunnit göra något kort.
Jag har istället tänkt visa hur man kan måla med ProMarkers.
 
Idag kommer jag visa hur jag målar hudfärg (två olika).
Det blir många kort att titta på men jag hoppas det går bra:)
 
 
Först har jag stämplat denna söta lilla Magnoliaprinsessan på Letraset's eget papper.
Hanna har detta block i sin butik. Det är 20st A-4 ark.
Sedan har Hanna ett biligare papper som också går bra men jag tycker den är lite för vit.
 
Här har jag målat med färgen Burnt Orange.
Man ska inte vara orolig att det blir mycket med färg.
ProMarkers bleknar när de torkar eftersom de har alkohol.
 
 
Efter det tar jag Coral och målar på den andra färgen så den blendar.
 
 
Sedan har jag Blush som jag börjar med ända ut på kanten och in mot mitten. Om man råkar blenda för mycket kan man bara fylla på med den mörkare nyansen. Som ni ser nu så är hon inte så röd länger.
 
 
Sist tar jag Ivory och då är det viktigt att inte ta för mycket längst ut
utan mer bara blenda så att allt smälter ihop.
Nu kan man också måla kinderna med lite färg och vill man så tar man lite Ivory igen. 
Till kinder brukar jag använda Sunkissed Pink eller Soft Peach.
 
 
Nu har jag börjat med Coral.
 
 
Sedan har jag tagit Oatmeal.
 
 
Sedan blendar jag allt med Blush.
 
 
Sist tar jag Ivory och för över den så att alla färger smälter ihop.
 
 
Ja, då har vi slutresultatet.
Den som är till vänster började jag med Coral, Oatmeal, Blush och Ivory.
Den till höger är Burnt Orange, Coral, Blush och Ivory.
 
Ha nu en fortsatt trevlig söndagkväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0