Gäst DT Isabelle v.19

Jag har gjort ett studentkort och använt mig av Reprints papper, student ängel.
De är dubbelsidiga så man kan lätt kombinera dem på kortet.
De finns att köpa på Hannas pysselstuga och om du inte hittar dem
så ta kontakt med Hanna så hjälper hon dig.
Jag har målat en Magnoliastämpel med nya pennor som Hanna har i sin shop.
De heter Spectrum noir.
Man kan köpa dem i set, med 6st pennor i varje. Jag har använt mig av brunt,
grönt och hudfärgs pennorna. De är alkoholbaserade och de går att fylla på med ny färg
när färgen tar slut. Den bendar på samma sätt som ProMarkers och fungerar
bra tillsammans med dem. De avger lite mer färg och blöter pappret mer än vad ProMarkers gör.
Till hud har jag använt TN2, FS3, FS2, FS6.
Till Klänningen har jag använt DG3, CG2, CG1.
Till håret EB5, TN8, TN/, GB8 och lite glitter som på bilden ser ut som massor:)
Till skorna har jag använt GB10, GB8, EB2, TN7.
Runt stämpeln och änglarna har jag använt mig av glitterlim, gunmetal.
Studentmössan finns att köpa och de passar så bra på magnoliastämplarna.
Alla dessa färgkombinationer finns!
Pennorna har precis som ProMarkers en spetsig och en bred sida att måla med.
Jag har dekorerat kortet med stora rosa rosor, några små ros knoppar.
Sedan har jag två grenar med prismor, både rosa och grön.
Jag har dekorerat kortet inuti och där har jag satt de två söta änglarna igen.
Det fina blombandet har Hanna i lite olika färger och passar mycket bra när man gör kort.
Man kan ha en blomma eller som ett helt band.
Nu kortet som helhet!
Ha nu en fortsatt trevlig söndag och tack för titten.
Lämna gärna en kommentar och kika gärna in på min blogg!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Ett underbart fint studentkort. Fin detalj att sätta en studentmössa på stämpelns huvud. Käckt!

2012-05-13 @ 10:21:54
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Kristina Larsson

Vilket underbart kort, men jag skulle gärna vilja veta vilken stämpel det är som du har använt !? = )



Tacksam för svar, gärna via mail

[email protected]

Kram Stina

2012-05-18 @ 17:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0