DT Åsa/asamia v 19

I helgen var det
Gävle Scrap och Stämpelmässa
här i Gävle, och det var såååå roligt att träffa
alla besökare, företagare och DT-tjejer som kom
dit och trängdes och shoppade, snackade och träffades.
Det var dessutom första gången jag träffade min DT-mamma Hanna
på riktigt, och det var ett väldigt trevligt möte!
Jag är så glad, för Hanna har redan nu bestämt sig för att
hon vill komma även till höstens mässa med sitt företag.

Idag har jag skapat ännu ett kort med material som jag fått av Hanna.
Gå in i hennes shop och kika på allt fint hon har:
Hannas Pysselstuga




Jag har använt ett ev de nya motiven från Magnolia, som Hanna nyss fått in
i shopen. Hon har flipflop på sig, och jag har färglagt henne med de fina nya
pennorna Distress markers. Hanna har inget helt set kvar, men lösa pennor
finns i flera färger. Hör av dig till henne via mail eller telefon ifall du är intresserad.
Jag använde en blå penna som heter Chipped saphire till kläder, blomma och skor.
Runt motivet har jag stämplat med en hörnstämpel från Magnolia, den hittar du HÄR
Runt motivet har jag glittrat med Stickles Star Dust.
I håret har jag ritat med en glitterpenna som gav sååå mycket för intrycket.




De fina spetsblommorna, pyntbären och de fina utstansade bladen finns hos Hanna,
jag fick med mig blommorna och pyntbären hem från mässan.
Längst ner löper en fin och kraftig spets.
I vänstra hörnet sitter hjärta som jag stansat ut i Maja mönsterpapper,
det är en die från Magnolia.




Närbild på blomman, pyntbären och bladen.





I andra kanten sitter två tags, en som man kan köpa och den andra har
jag gjort själv av mönstrat papper från lilla 6" Majablocket.
Bakom motivet sitter en bit vitt tyg.




Hela kortet.





Bakpå korten sätter jag lite spillbitar av papper som blivit över.
Jag har klippt vimplarna själv.

Tack för att du kikade in, skriv gärna en kommentar.
Om du vill kika i min blogg, klicka bara på mitt namn här under:







Kommentarer
Postat av: Majsan

MEN GUUU SÅ UNDERBART VACKERT KORT, så snyggt med pyntbären, alla tagsen, tyllen och alla fina band, supersnyggt :)



KRAM MAJSAN

2012-05-10 @ 08:00:28
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com
Postat av: Rosa

Läckert kort! Den vita blomman är jättefin och hjärtat snyggt i det där pappret!

KRAM Rosa

2012-05-10 @ 21:36:51
URL: http://scraprosa.blogg.se/
Postat av: Susy

Vilket härligt kor du har gjort, igen, Åsa!

Gillar allt med det! Dina tags, din färgläggning och baksidan av kortet är underbart!



KRAM TIL DIG!



SUSY

2012-05-11 @ 10:56:19
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Isabelle

Vilket fint kort! Härlig stämpel som du målat så bra.

Kram Isabelle

2012-05-12 @ 17:11:57
URL: http://isabellesscrapbooking.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0